تاریخ انتشار : 06 دی 1399 - 12:43
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

مدارس همچنان غیرحضوری خواهند بود

مدارس همچنان غیرحضوری خواهند بود
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد، گفت: فعالیت مدارس همچنان به صورت غیرحضوری ادامه خواهد داشت.

دکتر علیرضا رئیسی درباره جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: آخرین وضعیت بیماری در سطح دنیا بررسی شد. در حال حاضر وضعیت حاکم در اروپا و آمریکا وضعیت رو به رشدی است و با توجه به تغییراتی که در ویروس و رفتارش رخ داده است و ویروس انگلیسی که چندین کشور را درگیر کرده است، وجود دارد.

مدارس همچنان غیرحضوری است

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: بحثی در هفته گذشته مبنی بر بازگشایی پایه‌های اول و دوم ابتدایی مطرح شده بود که دانش آموزان بتوانند در مدارس حضور داشته باشند که در کمیته تخصصی رای نیاورد و همچنان مدارس غیرحضوری خواهد بود تا شرایط بهتری فراهم شود. بعد از اجرای واکسیناسیون و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا امیدواریم در سال آینده به سمت بازگشایی مدارس حرکت کنیم؛ بنابراین مدارس همچنان غیرحضوری خواهد بود و پیشنهاد حضور پایه‌های اول و دوم ابتدایی هم مصوب نشده است.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم ما در ادامه نکات بهداشتی را رعایت کنند تا به سمت ایجاد محدودیت‌های شدید نرویم. در این مدت بازاریان همکاری خوبی داشتند و این همکاری باعث این دستاورد شده است. بعد از آرامش اردیبهشت ماه، ایجاد برخی تجمعات منجر به شعله ور شدن بیماری و افزایش مرگ و میر شد.

کاهش بستری و فوت به علت کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: در حال حاضر میزان بستری در کشور روزانه بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته و مرگ و میر نیز بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: دورهمی‌های خانوادگی و شب نشینی‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد و اگر رعایت نشود، ممکن است شاهد پیک مجدد بیماری باشیم.

بخوانید :  شایعه ابتلا به تب دانگی در یکی از شهرهای هرمزگان صحت دارد؟

رئیسی اظهار کرد: اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد، ۵۰ هزار بستری بیشتر داشتیم و با اجرای طرح‌های اخیر شاهد کاهش ۵۰ درصدی بستری و در نتیجه ۷ هزار و ۵۰۰ مرگ و میر کمتر اتفاق افتاده است.

محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در همه شهرها

وی گفت: یکی از مصوبات جلسه امروز در این زمینه بود که با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در کشور و گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی، یکی از اقدامات بسیار موثر که هزینه کمی دارد و باعث ایجاد محدودیت شدید نمی‌شود، منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد است که بسیار موثر بوده و امروز مصوب شد که در شهرهای زرد نیز این منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ادامه پیدا کند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3514
  • کد خبر : 3514
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایسنا
  • 726 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.