تاریخ انتشار : 04 شهریور 1398 - 14:40

طناب دار بر گردن قاچاقچی ۳هزار میلیاردی

طناب دار بر گردن قاچاقچی ۳هزار میلیاردی
سرکرده یکی از بزرگ‌ترین باندهای قاچاق مواد‌مخدر جنوب کشور به‌نام هوشنگ که 2500حساب بانکی در اختیار داشت و گردش مالی حساب‌هایش حدود 3هزار میلیارد ریال بود صبح دیروز در زندان مرکزی بندرعباس به دار مجازات آویخته شد.

به‌ گزارش صدای میناب ، این قاچاقچی جوان، از اواخر دهه۸۰ با همدستی ۲۰نفر دیگر باند بین‌المللی در جنوب کشور راه انداختند. آنها محموله‌های سنگین مواد‌مخدر را از طریق پاکستان وارد سیستان و بلوچستان می‌کردند. هدف آنها انتقال محموله‌های مواد‌مخدر به مرز ترکیه و در نهایت اروپا بود. به همین دلیل پس از دریافت محموله در سیستان و بلوچستان، مواد‌مخدر ابتدا به بندرعباس ارسال می‌شد و سپس در مسیری از پیش تعیین‌شده به استان فارس، تهران و آذربایجان غربی منتقل و در نهایت به ترکیه قاچاق می‌شد. اعضای این باند برای انتقال محموله‌هایشان از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کردند و بارها در مسیرهای حرکت کاروان‌های قاچاق با مأموران به شکل مسلحانه درگیر شده بودند.
فعالیت‌های این باند، هر روز بیشتر از قبل می‌شد و حجم گسترده‌ای مواد‌مخدر را وارد کشور کرده و به اروپا ترانزیت می‌کردند. هرچند قاچاقچیان تلاش می‌کردند هیچ ردی از خود به جا نگذارند اما بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که در پشت پرده این باند جوانی ۳۰ساله به‌نام هوشنگ قرار دارد. مأموران چند مرتبه تلاش کردند این قاچاقچی را در استان هرمزگان دستگیر کنند اما هربار او با تغییر مخفیگاهش پلیس را ناکام می‌گذاشت تا اینکه در اواسط سال۹۲ هوشنگ که در نزدیکی بندرعباس مخفی شده بود در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. با آغاز بازجویی‌ها از این قاچاقچی که پلیس مدت‌ها برای دستگیری‌اش تلاش کرده بود معلوم شد حجم فعالیت‌های وی و اعضای باندش بیش از آن چیزی است که پیش‌بینی می‌شد؛ طوری که با اطلاعاتی که او در اختیار مأموران قرار داد بیش از ۷تن انواع مواد‌مخدر که در مخفیگاه‌های این باند نگهداری می‌شد کشف شد. در این شرایط بود که ۲۰نفر از اعضای این باند نیز بازداشت شدند تا باند هوشنگ به‌طور کامل متلاشی شود.
با تکمیل تحقیقات از اعضای این باند پرونده آنها به دادگاه انقلاب اسلامی بندرعباس فرستاده شد و بعد از چندین جلسه محاکمه هوشنگ به اعدام و همدستانش هرکدام به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شدند. با تأیید این رأی در دیوان‌عالی کشور، هوشنگ صبح دیروز در محوطه زندان مرکزی بندرعباس به دار مجازات آویخته شد تا پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شود. علی‌صالحی، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در این‌باره گفت: رأی صادرشده برای اعضای این باند بیش از ۱۸۰صفحه است که از گستردگی فعالیت اعضای این باند حکایت دارد. وی ادامه داد: این باند بین‌المللی مواد‌مخدر علاوه بر تعدادی از کشورهای همسایه، در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، تهران و آذربایجان غربی فعالیت می‌کرد و اعضای آن بیش از ۲۵۰۰حساب بانکی در اختیار داشتند و گردش مالی حساب‌های بانکی سرکردگان باند بیش از ۳۲۸۰میلیارد ریال بود. صالحی ادامه داد: براساس حکم دادگاه دستور مصادره ۱۸مغازه، تعداد قابل توجهی ملک و زمین به همراه مبلغ ۱۸میلیارد ریال وجه نقد متعلق به اعضای این باند صادر شده است.

بخوانید :  علت کمبود کپسول گاز در شهرستان میناب چیست؟
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=562
  • کد خبر : 562
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : همشهری
  • 544 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.