تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1399 - 19:18

خانواده ای فاقد اسناد هویتی در بخش توکهور-هشتبندی/ بچه هایی که از تحصیل بازمانده اند + فیلم

خانواده ای فاقد اسناد هویتی در بخش توکهور-هشتبندی/ بچه هایی که از تحصیل بازمانده اند + فیلم
در این روزهای پرضیافت که بیشتر مردم گروههای جهادی نهادهای انقلابی با همراهی پر مهر خیرین، به دست گیری از خانواده های نیازمند اقدام می کنند، خانواده ای در دهستان چراغ آباد در بخش توکهور_هشتبندی شهرستان میناب، سال هاست که مورد بی مهری قرار گرفته اند.

رمضان، ماه ضیافت و مهمانی است که در این ماه مبارک بیشتر مردم و خیرین با شناسایی افراد نیازمند برای مهرورزی و مهربانی با آنها، اقدام به کمک های نوع دوستی می کنند و برخی از گروهای جهادی و انقلابی نیز در قالب محرومیت زدایی در روستاها اقدامات لازم را انجام می دهند.

خانواده ای که از سال های گذشته برای تامین معاش خانواده از شهرستان بشاگرد به بخش توکهور_هشتبندی شهرستان میناب مهاجرت کرده و در دهستان چراغ آباد سکنی گزیده است، هم اکنون در شرایط بد اقتصادی به سر می برد و نیازمند کمک های مردم مهرورز استان هرمزگان و کشور هستند.

این خانواده که تمام مالکیت آنها در این روستا یک کپر می باشد، دارای چهار فرزند دختر است که به دلیل نداشتن شناسنامه، سه تن از آنها در طی این سال ها از تحصیل بازمانده اند.

سرپرست این خانواده نیز که در مزارع کشاورزی مشغول به کارگری است تا کنون به علت وضعیت بد اقتصادی نتوانسته است سرپناه مناسب و امکانات اولیه را برای آسایش افراد تحت تکفل خود تامین کند.

مسئولان شهرستان میناب و استان هرمزگان که تا کنون از این خانواده غافل بوده اند و برای حل مشکل آنها هیچ اقدامی انجام نداده اند و در حال حاضر این خانواده در شرایط نامناسب روزگار را سپری می کنند و این زیبنده جامعه اسلامی نیست.

دختر شیرخوار این خانواده نیز از یک بیماری نادر(خون از هر دو چشم این طفل جاری می شود) رنج می برد و سرپرست خانواده نیز به علت نداشتن هزینه درمان فرزند خود، از پیگیری درمان بیماری این خردسال عاجز است.

حجت الاسلام « محمد پورمحمدی »، عضو شورای اسلامی شهر هشتبندی اظهار کرد: در مورخه ۱۶ اردیبهشت ماه جاری مطلع شدیم که خانواده ای در دهستان چراغ آباد در وضعیت بد اقتصادی  قرار دارد که برای تامین مایحتاج اولیه زندگی و خانواده با مشکل مواجه است.

بخوانید :  نوبند گستر میناب و ستاره جوان بندر خمیر فینالیست شدند

وی افزود: با حضور در این روستا و در کنار این خانواده متوجه شدیم که این خانواده ۶ نفره با مشکلات زیادی مواجه هستند که نیاز به توجه و کمک دارند.

پورمحمدی گفت: این خانواده چهار فرزند دختر دارند که هیچ کدام از آنها شناسنامه ندارند و یکی از آنها نیز بیمار است و از چشمان این کودک خون جاری می شود اما به دلیل شرایط زندگی آنها نتوانسته اند تا فرزند خود را درمان کنند.

عضو شورای اسلامی شهر هشتبندی افزود: با تهیه یک کلیپ کوتاه از وضعیت زندگی و مشکلات آنها، از همه مردم مهرورز و نیکوکار منطقه برای همکاری با این خانواده و تامین حداقلی ها برای آنها درخواست کمک شد که تا حدودی مثمر ثمر واقع شد.

وی با گلایه از مسئولان عنوان کرد: چطور است که مسئولان شهرستانی و استانی از وجود چنین خانواده هایی غافل هستند تا این گونه خانوادها که نیاز به کمک و مهرورزی مسئولان دارند فراموش شوند و با مشکلات زیادی مواجه شوند.

پورمحمدی بیان کرد: مسئولان استانی و شهرستانی در ماه مبارک رمضان به کمک چنین خانواده هایی بشتابند و حس مسئولیت پذیری خود را در کمک و حل مشکلات آنها نشان دهند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1632
  • کد خبر : 1632
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : خبرگزاری شبستان
  • 1043 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.