تاریخ انتشار : 08 تیر 1398 - 17:19
ترامپ

ترامپ: فکر می‌کنم ایران مایل به توافق است

ترامپ: فکر می‌کنم ایران مایل به توافق است
رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس گروه ۲۰ در اوساکا ژاپن تصریح کرد که به منطقه مرزی دو کره می‌رود و در آنجا امکان دیدار با رهبر کره شمالی وجود دارد.

به گزارش صدای میناب ،  «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری سران ۲۰ کشور اقتصادی جهان در شهر «اوساکا» ژاپن تصریح کرد که به منطقه مرزی دو کره می‌رود و امکان دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی وجود دارد.

ترامپ در خصوص این مسئله گفت: «مشکلی ندارم که با کیم جونگ اون به داخل مرز کره شمالی حرکت کنم».

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص دیدار با «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین گفت: «ما به توافق رسیدیم که به مذاکرات با چین ادامه دهیم و تعرفه‌ها بر کالا‌های چینی را افزایش نمی‌دهیم».

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص لغو تحریم‌های «هوآوی» گفت: «ما اجازه فروش تلفن‌های هوآوی در آمریکا را می‌دهیم».

ترامپ در بخشی از سخنان خود به دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرد و آن را فوق‌العاده خواند و ضمن رد برخی ادعا‌ها مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا گفت: «من نه به واسطه روسیه بلکه به واسطه توانمندی و تلاش‌های خود، در انتخابات پیروز شدم».

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن حمایت از عربستان سعودی درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی گفت: من بسیار از مرگ خاشقچی خشمگین هستم و تحقیقات در اینباره ادامه دارد».

ترامپ در بخشی از سخنان خود به سیاست خارجی در قبال ایران اشاره کرد و گفت: «ما بر روی موضوع ایران کار می‌کنیم. حالا خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتد. فکر می‌کنم آن‌ها به توافق تمایل دارند و تمایل آن‌ها به داشتن این توافق هوشمندانه است، باید ببینیم چه پیش می‌آید».

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=340
  • کد خبر : 340
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : خبر فوری
  • 745 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.