تاریخ انتشار : 04 تیر 1400 - 11:59

اوضاع حاد کرونا معاون درمان وزیر بهداشت را به هرمزگان کشاند

اوضاع حاد کرونا معاون درمان وزیر بهداشت را به هرمزگان کشاند
معاون درمان وزیر بهداشت در سفر به هرمزگان، از بیمارستانهای خلیج فارس و شهید محمدی بندرعباس و پیامبر اعظم(ص) قشم بازدید کرد.

به گزارش صدای میناب به نقل از فارس ، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت به همراه دکتر گل پیرا، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت با هدف بررسی وضعیت بیماری کووید ۱۹ و نحوه ارائه خدمت به بیماران در مراکز درمانی از ۳ بیمارستان تخصصی هرمزگان بازدید کردند.

دکتر حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به همراه معاونین توسعه و درمان دانشگاه معاون وزیر را همراهی کردند و وی را در جریان آخرین تحولات حوزه درمان و وضعیت پذیرش، بستری و درمان بیماران کرونا قرار دادند.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از اهداف برنامه سفر به هرمزگان، دیدار با مدافعین سلامت و عرض خدا قوت به پزشکان و کادر درمانی استان که در شرایط سخت اپیدمی در حال خدمت به بیماران هستند، بود.

دکتر رضا گل پیرا افزود: با توجه به شرایط بیماری در هرمزگان، مقرر شد در این سفر ضمن بررسی نیازها و کمبودهای درمانی، در صورتی که نیاز به تجهیزات بیمارستانی وجود داشته باشد، با نظر موافق معاونت درمان وزارت بهداشت، تامین و برای رسیدگی بهتر و با کیفیت تر به بیماران، در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

 گل پیرا خاطرنشان کرد: بخشی از تجهیزات مورد نیاز با موافقت معاونت درمان وزارت بهداشت نیز بنا به درخواست دانشگاه در اسرع وقت در اختیار مراکز درمانی استان قرار خواهد گرفت.

دکتر گل پیرا عنوان کرد: از دیگر اهداف این سفر، بررسی وضعیت وخامت و شیوع بیماری، ارزیابی روند سرعت سرایت و وخامت بیماری و مقایسه آن با سایر مناطق کشور بود و همچنین بررسی وضعیت بیمارانی که در آی سی یو بستری هستند و چگونگی اوضاع و احوال آنها نسبت به سایر بیمارانی که در بخش بستری هستند، مورد ارزیابی میدانی قرار گرفت.

بخوانید :  موج اصلی بارندگی‌های شدید در هرمزگان یک‌شنبه و دوشنبه رخ می‌دهد/ مردم هشدارها را جدی بگیرند

در این بازدید، پیگیری وضعیت رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی در بخش درمان، رضایتمندی پرسنل و امکاناتی که در اختیار دارند، رضایتمندی بیماران از نحوه ارائه خدمات درمانی و درصد بهبودی و ترخیص بیماران بررسی شد.

 وی بیان کرد: خوشبختانه پیک بیماری در هرمزگان رو به افول است؛ تعداد تخت‌های خالی به اندازه کافی و بیش از نیاز فعلی است؛ خوشبختانه اشباعی که تصور می‌شد وجود داشته باشد، وجود ندارد و ارائه خدمات درمانی به نحو مطلوب به بیماران در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=5064
  • کد خبر : 5064
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 253 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.