تاریخ انتشار : 11 مهر 1399 - 21:38
پیاده‌روی اربعین حسینی :

اعزام زائرین ایرانی به عراق برای مراسم اربعین امکان‌پذیر نیست

اعزام زائرین ایرانی به عراق برای مراسم اربعین امکان‌پذیر نیست
اعزام زائرین ایرانی به عراق به دلیل گسترش ویروس کرونا به هیچ عنوان امکانپذیر نیست و قرار است مراسم اربعین صرفاً از راه دور برگزار شود.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسم باشکوه پیاده روی اربعین امسال تا مدتی در هاله‌‌ای از ابهام بود و در این مدت نیز گمانه‌‌زنی‌‌هایی مبنی بر امکان اعزام زائرین از ایران به عراق مطرح بوده است.

مقام معظم رهبری برگزاری راهپیمایی اربعین امسال را بسته به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا دانستند.

امروز دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از نبود امکان اعزام زائرین ایرانی به عراق در اربعین حسینی خبر داد.

با این وجود پیش از این خبرها و شایعاتی مبنی بر پذیرش محدود زائرین از سوی عراق دست به دست شده است اما به تازگی استاندار خوزستان با بیان این‌‌که کشور عراق به دلیل شرایط کرونا مرزها را بسته و امکان حضور زائرین امسال برای مراسم پیاده روی اربعین وجود ندارد، گفته است: مسئله بازگشایی محدود مرز از سوی کشور عراق کاملاً کذب است و مردم به هیچ وجه در مرزها حضور پیدا نکنند.

وی با اشاره به عدم موافقت با اعزام زائران ایرانی به کشور عراق از مردم درخواست کرده است که به شایعات توجهی نداشته باشند.

همچنین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی نیز با اشاره به اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین کشور و همچنین عدم اعلام آمادگی کشور عراق برای پذیرش زائران حسینی، هرگونه تردد در مرزهای چهارگانه خسروی، مهران، شلمچه و چذابه را ممنوع اعلام کرد که در اطلاعیه شماره ۵ ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز بر این ممنوعیت، مجدداً تأکید شده است.

البته موضوع ممنوعیت اعزام زائرین به کشور عراق، تنها محدود به مرزهای زمینی نیست و وزیر راه و شهرسازی نیز از عدم برقراری پرواز مسافری به نجف خبر داده است. 

بخوانید :  رهاسازی یک گربه جنگلی به زیستگاهش در میناب

به هر حال باتوجه به ثبت بیش از ۳۰۰ هزار مورد مبتلا به کرونا در عراق از سویی و قرار گرفتن بیش از ۱۵۸ شهرستان ایران در وضعیت قرمز کرونا، مسئولان دو کشور برای برگزاری مراسم اربعین و حفظ سلامت عاشقان اباعبدالله‌‌الحسین (ع) و ائمه اطهار، تصمیم گرفته‌‌اند برگزاری مراسم اربعین به صورت مجازی و از راه دور باشد.

در همین راستا، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، در گفت‌‌وگویی تلفنی با همتای عراقی خود بر تشکیل کمیته‌‌ای مشترک برای برگزاری “اربعین از راه دور” تأکید کرد و گفت: عاشقان امام حسین(ع) که پای پیاده در اربعین به زیارت می‌رفتند، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا از راه دور بر آن بزرگوار سلام خواهند فرستاد و شروع مجموعه اربعین در صدا و سیما به عنوان یک کانال جدید شاید پنجره‌ای باشد برای بازتاب عشق اهل بیت در دل مردم این سرزمین که امیدوارم این حرکت مهم، اساسی و هنرمندانه بتواند در التیام هجران شیعیان این سرزمین موثر باشد.

براساس اعلام رسانه‌‌ها، تلویزیون اینترنتی اربعین در ایام اربعین حسینی، با پوشش تصویری زنده از مسیرهای پیاده‌روی و ارائه گزارش‌های خبری از عتبات عالیات، در دسترس کاربران قرار خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2853
  • کد خبر : 2853
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 830 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.