تاریخ انتشار : 10 اسفند 1399 - 9:07

از ابتلای ۱۳ نفر تا درگیری ۵ شهرستان هرمزگان به کرونای انگلیسی

از ابتلای ۱۳ نفر تا درگیری ۵ شهرستان هرمزگان به کرونای انگلیسی
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یک مبتلای جدید به کرونای انگلیسی در هرمزگان شناسایی شد و شمار رو به رشد این ویروس جهش یافته در استان به ۱۳ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز(۱۰ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این فرد تبعه کشور خارجی است و از کشور امارات به قشم سفر کرده است، اظهار کرد: این فرد که آزمایش منفی کرونا از کشور امارات با خود به همراه داشت، پس از انجام آزمایش در فرودگاه قشم، نتیجه آزمایش کرونای انگلیسی او مثبت شده است.

وی شمار کل مبتلایان به ویروس جهش یافته انگلیسی در هرمزگان را با احتساب این بیمار ۳۵ ساله، ۱۳ نفر دانست و عنوان کرد: کار غربالگری مسافران از کشورهای خارجی در فرودگاه‌های استان با جدیت انجام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه ۵ شهرستان استان درگیر بیماری کرونای انگلیسی هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت مورد کرونای انگلیسی درشهرستان پارسیان، دو مورد در بندرعباس و قشم و در شهرستان‌های بستک و بندرلنگه نیز هرکدام یک مورد از این نوع بیماری مشاهده شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی بیان کرد: از ۱۳ فرد مبتلای به این ویروس جهش یافته در استان، سه نفر در پارسیان بین ۳۰ تا ۶۰ درصد و یک نفر در بندرعباس ۷۰ درصد درگیری ریوی دارند و حال عمومی دیگر بیماران مساعد است.

نوروزیان با بیان اینکه ۵ تبعه خارجی مشکوک به کرونا در بندر سلخ جزیره قشم نیز مبتلا به کرونای نوع چینی هستند و آزمایش کرونای انگلیسی آن‌ها منفی بوده است، تصریح کرد: از مسافران خارجی وارد شده به استان در بدو ورود آزمایش پی سی آر و کرونای انگلیسی گرفته می‌شود و در صورت مثبت شدن نتیجه به قرنطینه خواهند رفت.

بخوانید :  خلیج فارس مواج می‌شود/دمای هرمزگان کاهش می‌یابد

وی با اشاره به اینکه در نهمین روز از اسفندماه سه هرمزگانی دیگر در هرمزگان بر اثر کرونا جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در هرمزگان به ۱۰۲۵ نفر رسید، افزود: اکنون از ۸۲ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۷ نفر از آن‌ها وخیم است و ۱۲۹۷ بیمار کرونایی نیز در هرمزگان در قرنطینه خانگی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های هرمزگان نیز گفت: اکنون ابوموسی، بشاگرد، بندرعباس، رودان و سیریک در وضعیت آبی و بستک، بندرلنگه، پارسیان، جاسک، میناب، حاجی آباد، بندرخمیر، قشم، کیش و هرمز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3986
  • کد خبر : 3986
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایسنا
  • 544 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.