تاریخ انتشار : 07 تیر 1398 - 17:00
در گردهمایی فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات شرق هرمزگان چه گذشت؟

طرح ممنوعیت حمایت فرمانداران از کاندیدا ها و فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم

طرح ممنوعیت حمایت فرمانداران از کاندیدا ها و فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم
هیچ کدام از فرمانداران و برگزارکنندگان انتخابات حق حمایت رسمی یا غیر رسمی از کاندیدهای احتمالی را ندارند و نمی‌توانند از امکانات شخصی یا دولتی به این منظور استفاده کنند.

به گزارش صدای میناب ، عباس میرزاد شامگاه یکشنبه در گردهمایی فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات شرق هرمزگان، با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت و همدلی جامعه و جلوگیری از ایجاد فضای ناامیدی و یاس، اظهار داشت: بعضی افراد با استفاده از فضای انتخاباتی جامعه تلاش می‌کنند با تخریب و سیاه‌نمایی علیه دولت برای خود جایگاه و موقعیتی کسب کنند که این موارد باید به دقت رصد و پاسخ‌های به موقع و مناسبی به این تخریب‌ها داده شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، ایجاد نشاط سیاسی در جامعه را از وظایف فرمانداران دانست و عنوان کرد: فرمانداران باید تبلیغات مناسب در سطح شهرستان‌ها و فضای مجازی زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم سازند.

وی به اصل امانتداری در انتخابات اشاره کرد و گفت: فرمانداران باید به اصل امانتداری در جریان انتخابات و بعد از آن را مد نظر قرار دهند.

میرزاد بر لزوم همدلی در میان هیئت اجرایی و هیئت نظارت در انتخابات تاکید کرد و افزود: باید برگزاری جلسات ارتباط سازنده‌ای میان هیئت اجرایی و نظارت انتخابات شکل گیرد تا با همدلی بیشتر بتوان هر چه بهتر در برگزاری انتخابات نقش داشت.

وی تاکید کرد: هیچ کدام از فرمانداران و برگزارکنندگان انتخابات حق حمایت رسمی یا غیر رسمی از کاندیدهای احتمالی را ندارند و نمی‌توانند از امکانات شخصی یا دولتی به این منظور استفاده کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد تا اعتماد مردم را نسبت به مجریان، مسؤولان و مدیران جامعه افزایش داد  و تنها در این صورت است که مردم نیز حضور باشکوهی خواهند داشت.

بخوانید :  تلف شدن ۳۵ راس قوچ و میش وحشی در بشاگرد

میرزاد خاطر نشان کرد: باید بی‌طرفی کامل را در رأس تمامی فعالیت‌های انتخاباتی ستاد انتخاباتی استان هرمزگان قرار داد و باید تمامی اعضای ستاد انتخابات حوزه شرق استان نیز این موضوع را مورد توجه ویژه خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در ستاد انتخابات استان این دوره یک جمع باتجربه را داریم گفت: از رئیس ستاد انتخابات گرفته تا اعضای ستاد هر کدام تجربه بسیار خوبی را در این ستاد داشته‌اند و با همین تجربه امیدواریم که انتخابات خوبی را در این دوره داشته باشیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد:  امیدوارم با استفاده از تجربیات اعضای ستاد و تعامل و همکاری سایر اعضا،  این دوره از انتخابات را به دور از حاشیه، با شفافیت کامل و بر اساس ضوابط قانونی موجود در استان برگزار کنیم.

گفتنی است، بررسی و رصد فضای انتخاباتی به منظور شناسایی آسیب ها و محسنات آن، رصد فعالیت‌های زود هنگام کاندیداهای احتمالی، توجه به تامین نیروها و تجهیزات مورد نیاز، رصد فضای مجازی، توجه به تهدیدها  و بهره‌گیری از فرصت‌های آن، تفکیک قانون و در دسترس بودن  وظایف قانونی برای هر یک از دست اندرکاران برگزاری انتخابات از دیگر مواردی بود که سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در نخستین جلسه گردهمایی فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات شرق استان به آنها پرداخت.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.