تاریخ انتشار : 23 دی 1399 - 17:50

اراضی پرورش میگو در کرگان میناب به متقاضیان بومی واگذار می‌شود

اراضی پرورش میگو در کرگان میناب به متقاضیان بومی واگذار می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه اراضی پرورش میگو در کرگان میناب به متقاضیان بومی واگذار می‌شود گفت: با واگذاری اراضی مورد نظر به سرمایه گذاران شاهد پیشرفت چشم‌گیر منطقه کرگان خواهیم بود.

ایرج حیدری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان اظهار داشت:این جلسه به منظور بررسی مشکلات واحدهای مختلف تولیدی در شهرستان میناب تشکیل‌ شده است. 

وی افزود: میناب از جمله شهرستان‌های مهم در هرمزگان است که ظرفیت‌های خاص و ویژه‌ای در حوزه شیلات و کشاورزی دارد و نیاز است از این ظرفیت‌ها به نفع مردم منطقه استفاده شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: به ثمر رسیدن ظرفیت‌ها در این شهرستان مورد دید استاندار هرمزگان است و از همین رو نیاز است دستگاه‌های فعال اجرایی در این شهرستان با یکدیگر تعامل مناسبی داشته باشند. 

حیدری تصریح کرد: شرق هرمزگان دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار ویژه‌ای است که کارهای توسعه و آبادانی آن در دست اقدام است و استانداری نیز تاکید زیادی بر بهره‌بری از این ظرفیت‌ها دارد. 

وی اظهار کرد: آبزی پروری و صنایع شیلاتی از جمله مهم‌ترین پتانسیل‌های شرق هرمزگان است که در صورت فعال شدن این بخش و گرایش مردم به این صنایع به خصوص پرورش میگو علاوه بر ایجاد اشتغال فراوان، توان مالی مردم را نیز بالا خواهد برد. 

حیدری گفت: در این جلسه با نگاه حمایتی نسبت به کارآفرینان در شرق هرمزگان به خصوص در میناب مصوباتی داشتیم که از میان برداشتن موانع سد راه واگذاری اراضی مناسب برای پرورش میگو از جمله این مصوبات بود. 

وی تاکید کرد: مصوبات جلسات رفع موانع تولید لازم الاجراست و باید از سوی دستگاه‌های مختلف اجرایی شوند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به پتانسیل بالای منطقه کرگان میناب در حوزه شیلاتی گفت: در این جلسه آب منطقه‌ای موظف‌ شد در زمینه واگذاری اراضی طرح مطالعاتی اراضی را برای سرعت بخشیدن به واگذاری‌ها آماده کند.

بخوانید :  بلاتکلیفی مالکان زمین‌های شهرک امام حسین میناب به بیش از 10 سال رسید/ مشکل کار دقیقاً کجاست؟ + فیلم

وی افزود:این اراضی به متقاضیان بومی واگذار می‌شوند و سازمان نظام مهندسی موظف است در جهت عملیاتی شدن مصوبات جلسه مجوزهای لازم را صادر کند.

حیدری در پایان گفت: بی شک با فعال شدن این مزارع ظرفیت اشتغال بالایی در منطقه کرگان شکل خواهد گرفت کهبه توسعه و آبادانی منطقه منجر خواهد شد. 

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3606
  • کد خبر : 3606
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 825 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.