تاریخ انتشار : 09 تیر 1398 - 9:45
مدیر کل ثبت اسناد هرمزگان

آغاز مرحله دوم تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد کاداستری

آغاز مرحله دوم تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد کاداستری
مدیر کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان گفت: همزمان با دهه فجر مرحله دوم تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد کاداستری در استان آغاز می‌شود

به گزارش صدای میناب به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان، سید مهدی هاشمی در این رابطه اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مرحله دوم تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد کاداستری برای عموم  مالکین و دارندگان اینگونه اسناد  آغاز می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که ثبت  اسناد و املاک می‌تواند بستر مناسب ایجاد نظم حقوقی را فراهم و حقوق مالکیت عامه را تثبیت و امنیت اجتماعی را به ارمغان آورد، بیان داشت: صیانت و حفاظت اموال و حقوق مردم مستلزم ثبت و ضبط دقیق آن بوده و تثبیت مالکیت  نقش مؤثری در توسعه امنیت اقتصادی و نظم حقوقی و کاهش دعاوی دارد.

هاشمی ادامه داد: یکی از تکالیف ثبت اسناد و املاک ارتقاء بانک املاک و کاداستر بوده که ایجاد و ارتقاء آن موجب تسریع  در ارائه خدمات و پاسخگویی به مردم بوده و در حال حاضر اطلاعات مالکیت اشخاص در بانک مزبور وارد و زمینه ثبت آنی معاملات و نیز صدور اسناد مالکیت کاداستری بصورت مکانیزه فراهم شده است.

هاشمی با بیان این مطلب که تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای و تبدیل آن به اسناد مالکیت کاداستری یکی از تکالیف برنامه پنجم بوده، تصریح کرد: با توجه به ایجاد بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر، ادارات ثبت اسناد و املاک آمادگی دارند تا نسبت به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای اقدام نمایند.

هاشمی اظهار داشت: با فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای حوزه‌های ثبتی بندرعباس، میناب، بندرلنگه، رودان، حاجی آباد، قشم، کیش، بستک و جاسک با در دست داشتن اصل سند مالکیت  به ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های فوق الذکر مراجعه تا نسبت به تعویض آن اقدام و از مزایای اسناد مالکیت کاداستر بهره‌مند شوند.

بخوانید :  مسکن مهر بنیان سازان میناب و مالباختگان معترض

وی افزود: اسناد کاداستری از کاغذ واترمارک استفاده که با نصب هولوگرام مخصوص غیر قابل جعل بوده و نیز اطلاعاتی از جمله نشانی ملک، کدپستی، کدملی مالک و  شناسه ملی جغرافیایی املاک و مستغلات، نقشه کاداستر منطبق با نقشه‌های هوایی و کروکی محل وقوع ملک را نیز در خود جای داده و امکان هر گونه سواستفاده را کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=380
  • کد خبر : 380
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 693 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.