تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1400 - 15:14
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی؛

آغاز استقلال آبی شهر انبه و یاسمین/ طبیعت میناب احیا می‌شود

آغاز استقلال آبی شهر انبه و یاسمین/ طبیعت میناب احیا می‌شود
نماینده مردم شرق هرمزگان گفت: خود کفایی و استقلال شهرستان میناب در حوزه آب می تواند حیات اقتصادی به همراه داشته و طبیعت شهرستان را احیا کند.

حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز پنجشنبه اظهار کرد: از زمانی که بحث انتقال آب میناب به بندرعباس آغاز شد گلایه‌مندی‌هایی در مردم خوب شهرستان میناب به وجود آمد، زیرا آب رودخانه میناب حیات اقتصادی این شهر بوده و بخش عمده‌ای از اقتصاد مردم شریف و عزیز شهرستان میناب از طریق آب این رودخانه تامین می‌شود و سرسبزی و طراوت دشت میناب وابسته به این آب است.

رئیسی افزود: در مقطعی آب سد میناب و آب های زیرسطحی  از طریق حفر چاه به بندرعباس منتقل می شد که باعث شد ذخایر زیرسطحی میناب دچار آسیب جدی شود و ما شاهد فرونشست هایی در جلگه زیبای میناب بودیم.

وی تصریح کرد: شرایط خشکسالی به گونه ای بود که مسئولین وقت چاره ای جز انتقال آب نداشتند و بعد از مدت‌ها، مردم شهرستان میناب منتظر این کار اساسی بودند که به لطف خدا تامین آب از محل شیرین سازی در دستور کار دولت قرار گرفت.

نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که به میزان نیاز، آب شیرین از محل دریا استحصال و شیرین سازی می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه آبی که از سد سرنی منتقل می شود در تصفیه خانه تصفیه شده و در اختیار مردم قرار می گیردافزود: در شهرستان میناب به اندازه کافی مخزن نداریم و در برخی از محلاتی همچون پاکوه میناب دچار افت فشار هستیم که با احداث مخزن جدید و ظرفیت سازی در این بخش این مشکل هم مرتفع می شود.

بخوانید :  پرداخت بیش از چهار میلیارد تومان صدقه در هرمزگان

نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آبی که در سد میناب ذخیره سازی خواهد شد باعث احیاء دشت های میناب می‌شود و شاهد رونق در بخش کشاورزی این شهرستان خواهیم بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: طرح‌های آبیاری مکانیزه و سیستم‌های تحت فشاری که بخشی از آن در دشت میناب افتتاح شده است می تواند علاوه بر رونق کشاورزی، به آبخوان های این منطقه نیز کمک کند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4494
  • کد خبر : 4494
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : هرمز
  • 1238 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.