تاریخ انتشار : 19 مرداد 1399 - 16:38

آتش سوزی بازار پردیس ۱ جزیره کیش /فوت تلخ یک جوان در آتش سوزی

آتش سوزی بازار پردیس ۱ جزیره کیش /فوت تلخ یک جوان در آتش سوزی
بخشی از بازار پردیس ۱ در جزیره کیش، صبح امروز (۱۹ مرداد) درگیر آتش‌سوزی شد و یک نفر جان خود را از دست داد.

 در ساعات ابتدایی صبح روز یکشنبه ۱۹ مردادماه، آتش سوزی مهیبی در بازار پردیس ۱ جزیره کیش رخ داد.

در این میان با توجه به حضور تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی و امداد و نجات در محل حادثه، در مشاهدات نخستین، حدود ۲۰% از سطح بازار شامل غرف پوشاک، کیف و کفش، موبایل و لوازم الکترونیکی، آژانس هواپیمایی و خدمات گردشگری و … در آتش سوختند.

گزارشات اولیه از محل آتش سوزی، منشاء شکل گیری آتش را یکی از غرفه های بازار پردیس ۱ اعلام نموده. حدود ساعت ۱۱ صبح با تلاش نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات و تخریب بخش جنوبی بازار پردیس یک، آتش مهار شد اما شدت بالای دود در داخل بازار امکان بازدید موثر و تخمین میزان خسارات وارده را ممکن نساخت.

سادات نجفی، مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، شدت و وسعت این آتش سوزی را در ۳۰ سال اخیر جزیره کیش بی‌سابقه خواند و گفت: در بدترین شرایط اقتصادی موجود که همراه با شیوع بیماری کرونا بوده، بدترین حادثه برای یکی از شناخته شده ترین بازارهای جزیره کیش رخ داده است.

نجفی علت شکل گیری این حادثه را اتصال و تولید جرقه  برق در یکدستگاه خنک کننده واقع در یکی از غرفه های  این بازار عنوان  کرد .

مدیرعامل جامعه بازاریان با اشاره به ساخت بازارهای متعدد، هتلها و ساختمانهای بلندمرتبه به رویکرد به روز بودن  تجهیزات امداد و نجات موجود در جزیره کیش اشاره کرد  و در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان خسارات وارده گفت: در حال حاضرعدد صحیح و دقیقی با توجه به تازه بودن اتفاق و عدم حضور کارشناسان مربوطه قابل ارائه نیست، اما قطعا میزان خسارت بسیار قابل توجه خواهد بود.

بخوانید :  آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در میناب + فیلم

 در این حادثه، متاسفانه یک جوان که در غرفه خود (آرایشگاه مردانه) از شب گذشته مشغول استراحت بود بر اثر غلظت دود و آتش منتشر شده، جان خود را از دست داد.

 فرسودگی سازه ها در برخی از بازارهای کیش، و عدم تجهیز آنها به تاسیسات و الزامات اعلان یا اطفای حریق، به ویژه در فصول گرم سال امکان ایجاد چنین خسارات  جبران ناپذیری را مهیاکرده است  و ضمن تقدیر از تلاشها و مجاهدتهای نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات، که از لحظه نخست در صحنه آتش سوزی حضور داشتند، الزام به روز بودن  امکانات آتش نشانی و تجهیز داشته های امدادی، بیش از ساخت پروژهای خاص یا نمادین از اولویت های امروز جزیره کیش و برنامه های اجرایی مسوولین جزیره خواهد بود که امید است این مهم در آینده ای نزدیک محقق شود.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2203
  • کد خبر : 2203
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایلنا
  • 1278 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.