تاریخ انتشار : 25 خرداد 1400 - 18:40
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

میناب گرفتار کرونای انگلیسی/ اغلب مبتلایان جوان هستند

میناب گرفتار کرونای انگلیسی/ اغلب مبتلایان جوان هستند
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: غالب بیماری کرونا در میناب انگلیسی است و از فروردین تا خرداد امسال شاهد روند افزایشی بیماری در شهرستان میناب هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شصت و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان میناب که با حضور فرماندار میناب، نماینده مردم شرق استان در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: از بهمن سال گذشته تا کنون شاهد سیر صعودی بیماری کووید ۱۹ در شهرستان میناب هستیم.

وی افزود: در گزارش وضعیت بیماری شهرستان میناب نشان می دهد افرادی که در ماههای اخیر به کرونا مبتلا شده اند بیشتر جوان بوده و اکثر آنان طی ۴۸ ساعت پس از درگیری ریه به سرعت دچار نارسایی تنفسی شده که منجر به پذیرش در آی.سی.یو می شوند.

حسین فرشیدی ، نوع غالب بیماری کووید در میناب را انگلیسی عنوان کرد و گفت: از فروردین تا خرداد امسال شاهد روند افزایشی بیماری در شهرستان میناب هستیم؛ تا کنون در این شهرستان ۱۳۴ نفر فوتی ناشی از کرونا داشته و یک هزار و ۱۶۷ نفر نیز در قرنطینه هستند.

غلام رحیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب نیز در این جلسه به وضعیت بیماری از ابتدای اپیدمی تا کنون، همچنین میزان شیوع و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اقدامات، چالشها و علل افزایش موارد در سال جاری اشاره کرد.

حسین رئیسی هم بیان کرد: میناب نه به یک شهرستان بلکه باید بعنوان یک قطب درمانی و آموزشی در حوزه بهداشت و درمان استان با توجه به شرایط موجود نگاه کرد.

رئیسی با اشاره به لزوم راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی شرق استان ابراز کرد: این شهرستان با توجه به پراکندگی جمعیت و عدم دسترسی به امکانات تخصصی لازم است یک دانشگاه علوم پزشکی مستقل داشته باشد.

بخوانید :  علت کمبود کپسول گاز در شهرستان میناب چیست؟

سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب با اشاره به روند ساخت بیمارستان دوم میناب گفت: فاز نخست پروژه بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی میناب به اتمام رسیده است؛ امیدواریم با تامین اعتبار لازم شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز بعدی این مرکز درمانی و بهره برداری آن در موعد مقرر باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه این سفر از پروژه بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی میناب بازدید کرد.

دکتر فرشیدی عنوان کرد: فاز نخست بیمارستان دوم میناب با ۵ طبقه و پد بالگرد بر روی سقف با زیر بنای ۱۷ هزار متر مربع در مراحل نهایی تکمیل می باشد.

وی تصریح کرد: فاز بعدی تکمیل این پروژه پس از پایان فاز یک با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار بزودی آغاز خواهد شد و انتظار می رود ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.

نشست مشترک رئیس دانشگاه به همراه معاون بهداشتی دانشگاه با نماینده مردم شرق استان در مجلس و مدیران شبکه های بهداشت شرق استان برنامه پایانی دکتر فرشیدی در سفر به میناب بود.

در این نشست آخرین تحولات و اقدامات بخش بهداشت و درمان به ویژه بیماری کووید ۱۹ در شهرستانهای میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان، فرماندار میناب، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب، مدیر دفتر فنی دانشگاه و جمعی از مدیران بخش درمان شهرستان میناب در این بازدید دکتر فرشیدی را همراهی کردند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4887
  • کد خبر : 4887
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 1390 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.